Pługi Kverneland 2500 i-Plough to maszyny mogące być wyposażone w 4, 5 lub 6 korpusów płużnych zabezpieczonych przeciw kamieniom za pomocą resora lub śrub ścinanych. Ale to, co najważniejsze, to ich ustawienie, które odbywa się z poziomu terminalu Isobus. Operator nie musi więc wysiadać z ciągnika, aby dokonać wszelkich nastawów.
Dla ciągników, które nie są wyposażone w system Isobus, Kverneland może takowy system wraz z pługiem dostarczyć. Będąc przy kwestiach elektroniki, nie można nie wspomnieć o możliwościach, jakie dają pługi 2500 i-Plough przy utrzymywaniu równości bruzdy. Specjalne oprogramowanie Furrow control i sygnał RTK-GPS pozwalają na wyznaczenie prostej bruzdy według linii A-B i elektronika sama dba, sterując odpowiednio pługiem, aby bruzda była idealnie prosta.
Równie ciekawie firma podeszła do problemu zmiany z pozycji roboczej na transportową. Jak wyjaśnia Per Gunnar Kraggerud, konstruktor działu mechaniki i elektroniki w Kverneland Group, pług podąża za ciągnikiem, tak jak przyczepa podąża za samochodem. To bardzo bezpieczne rozwiązanie ponieważ można z nim łatwo manewrować.
Koncepcja ta wymagała innowacyjnych rozwiązań takich jak np. głowica, która nie wymaga odłączania górnego łącznika, a belka zaczepowa jest w stanie wychylić się o 45 st. w prawo i lewo podczas transportu. Ponadto na nowo opracowano mechanizm koła transportowego tak aby zapewniał on jak największą stabilność podczas jazdy z dużymi prędkościami.
Co równie ważne czas, jaki potrzebny jest na zmianę pozycji roboczej na transportową i odwrotnie jest rekordowo krótki. Potrzebna jest tylko jedna sekwencja, aby aktywować te funkcje. Wystarczy nacisnąć na ikonę transportu na terminalu Isobus, a pług sam przestawi się w odpowiednią pozycję.
Komentarze