PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Akumulator do Ursusa C-360 – jeden zamiast dwóch

Akumulator do Ursusa C-360 – jeden zamiast dwóch

Wielu użytkowników popularnych „sześćdziesiątek”, które są wyposażone w dwa akumulatory 6 V, staje przed dylematem: kupić dwa standardowe akumulatory 6 V czy jeden 12 V? Nie będziemy w tym miejscu zastanawiać się nad wyższością jednego bądź drugiego rozwiązania – pokażemy jak zamontować jeden akumulator 12-voltowy.



Pierwszą i najważniejszą sprawą przy takiej modernizacji układu elektrycznego Ursusa C-360, jest dobór akumulatora tak aby zmieścił się w miejsce dla niego przeznaczone. Warunek ten świetnie spełniają akumulatory 12 V o pojemności 120 Ah, których wymiary są identyczne jak starych akumulatorów 6-voltowych. Akumulatory o większych pojemnościach mają już większe wymiary i nie zmieszczą się do skrzynki.

Wybierając akumulator zwróćmy także uwagę jakim prądem rozruchowym dysponuje. W przypadku pokazanego na zdjęciu, jest to 900 A. To wartość w zupełności wystarczająca na potrzeby Ursusa C-360.

Jeśli już mamy akumulator, w dalszej części przystępujemy do wymontowania starych baterii i łączącego je mostka biegnącego nad obudową skrzyni biegów od prawej do lewej skrzynki akumulatorowej (przewód łączący obydwa akumulatory tak by razem dawały napięcie 12 V). Przewód nie będzie już potrzebny.

Skrzynkę akumulatorową po lewej stronie (od strony sprzęgła) możemy od razu po wymontowaniu akumulatora przykryć pokrywą, ponieważ nowy akumulator będzie się teraz znajdował z prawej strony, gdyż stąd odprowadzony jest główny przewód do rozrusznika.

Odkręcamy także kabel minusowy (masowy), który biegnie od lewego akumulatora do obudowy skrzyni biegów. Będzie on niezbędny przy podłączeniu nowego akumulatora z prawej strony.

W dalszej kolejności musimy dokładnie oczyścić z farby i rdzy miejsce do którego przykręcimy wymontowany z lewego akumulatora przewód minusowy (masowy). Najprościej będzie ten kabel zamocować do pochwy tylnego mostu i poprowadzić go stamtąd do skrzynki akumulatora. Kabel biegnący do rozrusznika pozostaje natomiast na swoim miejscu.

Kiedy już wykonamy te czynności, możemy włożyć akumulator do skrzynki, założyć klemy i uruchomić silnik.

Koszt zakupu akumulatora, który posłużył w tej konkretnej modyfikacji, wyniósł 380 zł. Jeden z zużytych akumulatorów 6 V został w sklepie przy zakupie nowego, drugi sprzedano na złom (masa ok. 25 kg): uzyskano za niego 37 zł.



Podobał się artykuł? Podziel się!

MULTIMEDIA

×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (23)

  • Witex 2018-12-29 23:29:42
    A korzystał ktoś z polskich Jenoxów?
  • Leon 2016-12-02 09:47:50
    A tak na marginesie alternator nie daje prądu ładowania 14,5 V , tylko napięcie ładowania 14,5 V, a akumulator pobiera prąd taki, jaki jest mu w danej chwili potrzebny do ładowania.
  • giena 2016-03-18 21:21:56
    to moze nie sciagac drugiego aku 6 v i dociazenie nie zmieni sie ?
  • Dawid Rudzki 2015-08-05 20:59:15
    Witam . Mam ursusa c360. Silk 80% a rozrusznik 60%. Jakie kupic akumulatory? 6V razy 2? Czy jedna 12-stke?
  • slawiusz 2015-03-27 07:36:24
    Ja mam c360 z szybkoobrotowym rozrusznikiem prod. indyjskiej. Daje radę na jednym aku już kilka lat. Jeśli chodzi o hałas używam ochronniki słuchu Peltor z wbudowanym radiem, polecam ochraniać swój słuch.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 31.135.19.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.