Claas Parts Shop to aplikacja, która wchodzi w skład strategii posprzedażowej firmy Claas i jest częścią platformy internetowej ClaasConnect. Co daje sklep internetowy?

-Przede wszystkim klient dodając daną część „do koszyka” znajduje informację czy ma ona pokrycie w stanach magazynowych – zarówno w magazynach dealerskich, regionalnym (Niepruszewo), w Niemczech, a nawet we Francji w Le Mans. To daje informację jak szybko może ją uzyskać i w jakiej cenie. Informacja jest dostępna przez 7 dni w tygodniu 24 godz. na dobę – mówi Piotr Baraniak, doradca techniczny ds. części zamiennych w firmie Claas Polska.

Aby móc korzystać z aplikacji trzeba wejść na stronę platformy i wybrać zakładkę Claas Parts Shop. Następnie trzeba się zarejestrować po czym wysyłany jest link aktywacyjny, dzięki któremu można już korzystać z większości funkcji programu.

Aby jednak móc dokonywać zakupów, potrzebne jest jeszcze powiązanie z danym dealerem, z którym właściciel gospodarstwa chciałby podjąć współpracę. Z dostępnej na stronie listy wybiera się więc dany podmiot, a dealer dokonuje akceptacji. Wtedy udostępniane są ceny produktów wraz z możliwymi do uzyskania rabatami. Dealer może udzielić rabatu na trzech poziomach, m.in. w zależności od rodzaju części, wielkości zamówień, lokalizacji części, czy poziomu współpracy z klientem. Można być zarejestrowanym tylko u jednego dealera, ale można się przerejestrowywać.

W katalogu jest dostępnych ponad 200 tys. produktów, nie tylko zlokalizowanych u lokalnego dealera, ale również w innych magazynach w Polsce (34 magazyny), magazynie regionalnym w Niepruszewie i w Europie.

Udostępniany jest katalog części zamiennych do wszystkich maszyn włącznie z numerami części (czego nie ma w podstawowym katalogu dostępnym na standardowej stronie internetowej). Dużym ułatwieniem w odnalezieniu potrzebnej części jest możliwość wpisania numeru seryjnego swojej maszyny, dzięki czemu system szybko odnajdzie dany model i wersję łącznie z jej fabrycznym wyposażeniem.

Kupując przez Internet części wybiera się także opcję dostawy, którą reguluje dany dealer. Opcją standardową jest odbiór części u dealera, w magazynie regionalnym (Niepruszewo) oraz wysyłka kurierska. Ciekawostką jest wysyłka taksówką, która może być realizowana z danego punktu w kraju lub zza granicy w dowolne wskazane miejsce. W tej formie zamówienia część jest wysyłana najpóźniej dwie godziny od złożenia zlecenia, a cena za dostawę liczona jest na podstawie odległości na jaką część musi być przewieziona (4 zł/km liczone w jedną stronę).

Drugą sekcją jest katalog części eksploatacyjnych, takich jak filtry, uszczelki, łożyska itp. Trzecią częścią jest „Wyposażenie warsztatu i akcesoria”, gdzie można znaleźć takie produkty jak: narzędzia do ściągania kół, obciążniki, pokrowce na fotele, lampy błyskowe, wilgotnościomierze do ziarna itp.

Na razie za części można płacić za pomocą faktury przelewowej. Dodatkowo dealer może „dogadać się” z klientem na odroczenie płatności lub na rozliczenie w innych formach.

Aplikacja została przetestowana w ubiegłym sezonie żniwnym przez trzech dealerów. Obecnie każdy dealer ma dostęp do platformy i może w niej zarejestrować swoich klientów. Jak mówi Piotr Baraniak, na dzień 9 marca 2017 r. w sklepie Claas Parts Shop zarejestrowanych zostało około 40 klientów, a z każdym dniem przybywają nowi. Ze platformy mogą korzystać także niezależne sklepy rolnicze posiadające w swojej ofercie oryginalne części zamienne Claas.