Opel Combo powstał na bazie modelu Corsa. W wersji Van, czyli dostawczej, bo jest jeszcze odmiana osobowa auta, ma dwa miejsca i część towarową. Przestrzeń ładunkowa, oddzielona od foteli kierowcy i pasażera przegrodą z siatką, ma pojemność 2,76 m3. Podłoga ma długość 178 cm, wysokość 119 cm, szerokość całkowitą 137,5 m, a między nadkolami – 110 cm. Zwraca uwagę nisko położony próg załadunku, na poziomie 55 cm od podłoża. Auto z systemem FlexCargo, z płasko składanym fotelem pasażera i ruchomą przegrodą, pozwala powiększyć przestrzeń ładunkową do 3,2 m3 i przewozić przedmioty o długości do 270 cm. We wnętrzu zmieści się więc standardowa europaleta. W wersji podstawowej Combo ma tylne drzwi otwierane o 180 stopni. Za dodatkową opłatą można zamówić inne warianty drzwi: tylne unoszone do góry, a także odsuwane boczne. Ładowność auta, zależnie od wersji, waha się od 520 do 735 kg.

Do wyboru jest silnik benzynowy o pojemności 1,4 l i mocy 90 KM oraz diesle – 1,3-litrowy o mocy 70 lub 75 KM i 1,7-litrowy o mocy 100 KM. Jest jeszcze jedna, bardzo interesująca jednostka napędowa, a raczej układ zasilania silnika: Combo dostępny jest w wersji z silnikiem 1,6 CNG, o mocy 97 KM, dostosowanym do spalania gazu ziemnego, który pod wysokim ciśnieniem gromadzony jest w specjalnym zbiorniku. Instalacja i zbiornik do zasilania samochodów gazem ziemnym są zupełnie inne niż bardzo popularne instalacje na płynny propan-butan. Choć tak wyposażony Combo jest najtańszy w eksploatacji, w warunkach polskich mało przydatny, z powodu niewielkiej liczby stacji tankowania. Garażową sprężarkę do napełniania zbiornika można co prawda kupić, ale też nie jest to tanie urządzenie.

Dużo więcej możliwości ładunkowych i wariantów zabudowy daje średniej wielkości model Vivaro – jako furgon, w wersji skrzyniowej lub podwozie do zabudowy. Furgon Vivaro może mieć dwa rozstawy osi, dwie wysokości i pięć odmian nadwozia. Ładowność samochodu wynosi od 960 do 1210 kg, a pojemność przestrzeni ładunkowej – od 5 do 8,4 m3, przy długości 2,4 lub 2,8 m (zależnie od rozstawu osi). Produkowany jest także Vivaro z podwójną kabiną, mającą drugi rząd siedzeń dla 3 osób. W tej wersji przestrzeń ładunkowa furgonu ma długość zaledwie 1,4–1,53 m (zależnie od rozstawu osi), a jej pojemność to tylko 2,6–2,9 m3. Choć bardzo praktyczna, bo pozwalająca transportować pracowników, z powodu polskich przepisów podatkowych jest mało praktyczna finansowo dla firm i gospodarstw rozliczających się z podatku VAT. Przy jej zakupie nie można bowiem tego podatku odpisać (chyba że za kabiną jest nie zabudowa furgonu tylko otwarta skrzynia ładunkowa – wówczas VAT można odpisać). Wszystkie furgony mają przestrzeń ładunkową o szerokości 169 cm, a między nadkolami – około 127 cm. W wysokich wersjach nadwozia większość osób nawet słusznego wzrostu może stać wyprostowana: od podłogi do dachu jest ponad 191 cm. Niskie wersje mają we wnętrzu nadwozia niecałe 140 cm wysokości. W zależności od potrzeb można zamówić furgon z tylnymi dwuskrzydłowymi drzwiami otwieranymi pod kątem 90 stopni, 180 stopni lub 250 stopni, pełnymi lub przeszklonymi, albo jednolite drzwi unoszone. W standardowym wyposażeniu prawe boczne drzwi są odsuwane, a za dopłatą drzwi takie można mieć też z lewej strony.

Interesująca jest oferta Vivaro ze skrzynią o długości 290 i szerokości 192 cm. Są dwie wersje samochodów skrzyniowych: niska, o ładowności 965–1190 kg, i wysoka, o ładowności 845–1070 kg. Próg załadunku w pierwszej wynosi zaledwie 64 cm. Oczywiście coś za coś – w skrzyni wystają nadkola, ograniczające przestrzeń ładunkową (między nadkolami jest 124 cm). Podłoga pokryta jest żywicą antypoślizgową, a boczne burty, wykonane z anodyzowanego aluminium, można łatwo zdemontować. Kabina chroniona jest stalową ścianką.
W skrzyni wysokiej poziom załadunku znajduje się w odległości 91 cm od podłoża, ale cała podłoga jest równa i mieści do 4 europalet. W tej wersji jest także stalowe zabezpieczenie kabiny, miejsce na drabinę, siatki do zamocowania ładunku, zamykane schowki pod podłogą. Przestrzeń ładunkowa ma 5,5 m2. Można też, w ramach wyposażenia dodatkowego, zamówić skrzynię-wywrotkę!

Do napędu auta służy jeden z trzech silników diesla lub jeden silnik benzynowy. Turbodoładowane jednostki wysokoprężne to 2-litrowa, o mocy 90 lub 114 KM, oraz 2,5-litrowa, o mocy 146 KM. Silnik benzynowy ma pojemność 2 l i moc 120 KM. Vivaro jest tani w eksploatacji. Wynika to m.in. z niewielkiego zużycia paliwa i wydłużonych okresów między przeglądami: do serwisu należy się zgłaszać co 30 tys. km lub co 2 lata, filtry paliwa i powietrza (w dieslach) wymienia się co 90 tys. km, a płyn hamulcowy – co 120 tys. km lub po 4 latach.


Ceny brutto Opla Combo Van wynoszą od 50,2 tys. zł do 63,1 tys. zł, w zależności od silnika. Model z silnikiem CNG kosztuje 68,5 tys. zł. Podstawowe ceny brutto modelu Vivaro kształtują się od 81,25 tys. zł do 101,85 tys. zł, także w zależności od rodzaju silnika i wersji.