- Jeśli chodzi o innowacje w rolnictwie, to nowa koncepcja opony jest namacalnym przykładem zdolności Trelleborg niekonwencjonalnego myślenia i poszukiwań nowych rozwiązań, które w tym przypadku zwiększają wydajność opona radialna rolnych, wyznaczając nowe standardy - powiedział Piero Mancinelli, dyrektor R&D Trelleborg.
Opona ProgressiveTraction jest w tej chwili w końcowej fazie projektowania. Prototypy będą nadal przechodziły wiele wewnętrznych i zewnętrznych badań, pomiarów i testów mających na celu dokładne określenie wydajności produktu zarówno w polu i na drodze. Przedstawiciele Trelleborg mówią, że pierwsze wyniki przekroczyły początkowe oczekiwania co do założeń produktu.
Dotychczas przeprowadzone badania terenowe Trelleborg wykazały, że zdolność trakcyjna nowego typu opon jest o 10 proc. wyższa od standardowych. Wynikiem tego jest skrócenie o około 3 proc. czasu pracy.
Dodatkową korzyścią jest zmniejszenie ciśnienia na jednostkę powierzchni pola. Lepsza przyczepność i rozkład masy ma pośredni wpływ na zwiększenie plonów upraw przy jednoczesnej ochronie gleby przed nadmiernym ugniataniem i erozją.
Jeśli chodzi o jazdę po drogach utwardzonych, nowy kształt bieżnika zmniejsza jego wibrację, czego wynikiem ma być zmniejszenie oporów toczenia i oszczędności w zużyciu paliwa.
Komentarze