Najważniejsza zmiana w ciągnikach z serii CVT 2015 Evolution dotyczy silników, które są teraz zgodne z normami Stage 4. Siedem modeli z tej serii, o mocy znamionowej od 150 do 240 KM, wyposażono w technologię oczyszczania spalin Hi-eSCR. Jak podkreśla producent, takie rozwiązanie pozwoliło konstruktorom zastosować mniejszą liczbę elementów układu układu oczyszczania spalin. Nie ma tutaj na przykład filtra cząstek stałych i podzespołów dodatkowego obiegu spalin.

Moc maksymalna wynosi od 165 do 260 KM, a przy zastosowaniu funkcji power boost wzrasta do 190-270 KM. Silniki to oczywiście produkt pochodzący z należącej do koncernu CNH firmy FPT. 6-cylindrowe jednostki mają pojemność 6,7 l.

– Wiodąca technologia silników i oczyszczania spalin spod znaku FPT i ciągniki klasy premium, czyli Steyr, stanowią doskonałe połączenie zapewniające naszym klientom optymalne rozwiązania – mówi Dan Stuart, szef marketingu produktów w dziale ciągników w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Wśród nowych rozwiązań ciągników CVT 2015 Evolution marki Steyr dotyczących silnika, znalazł się także Power Boost (funkcja chwilowego podniesienia mocy maksymalnej) na biegu wstecznym.

Operatorzy nowych ciągników odczują także zmiany w komforcie. Kabina ma teraz nowe opcje dotyczące wyposażenia w fotele, a przednia szyba jest lita – panoramiczna. W maszynach znalazł się również zaawansowany system sterowania skrętami kół na uwrociach (HMC), konfigurowalny układ sterowania zaworami hydraulicznymi i wiele opcji dodatkowych, jak na przykład poszerzona rama ładowacza, umieszczone wysoko światła drogowe czy pakiet oświetlenia roboczego LED i HID.

– Przyjemność podczas pracy z ciągnikami Steyr CVT nie wynika wyłącznie z mocy ich silników. Są to bowiem również bardzo wydajne i „czyste” maszyny – zapewniają oszczędne zużycie paliwa, co przekłada się na optymalne połączenie najwyższej wydajności i niskich kosztów eksploatacji. Co więcej, właściciele i operatorzy z pewnością docenią również długi odstęp międzyserwisowy wynoszący 600 godzin – podkreśla Stuart.

W standardzie ciągniki CVT wyposażono w fabryczne fotele z amortyzacją drgań niskiej częstotliwości Dual Motion i dynamiczny system tłumienia drgań (DDS) z innowacyjnym, wysokim oparciem przesuwnym. Skórzane fotele Maximo Evolution wyposażone są w system amortyzacji aktywnej.

Udoskonalenia w ciągnikach Steyr CVT 2015 Evolution dotyczą także zmian w terminalu S-Tech 700: obejmują nową konfigurację zaworów zdalnych i funkcję ISOBUS klasy III, która – w zależności od obsługiwanego narzędzia – pozwala automatycznie sterować prędkością jazdy do przodu, podnośnikiem tylnym, elektronicznymi zaworami zdalnymi oraz funkcjami tylnego WOM ciągnika.

– Nowe funkcje znacząco odciążą operatora, dodatkowo ułatwiając obsługę ciągnika podczas długich dni pracy. Dotyczy to również nowego regulatora czułości przekładni, który teraz umożliwia dobór ustawień do preferencji operatora. Kolejna funkcja, która znacznie ułatwi życie operatorom, to nowy system sterowania skrętami na uwrociach (HMC) Easy Tronic: dzięki zastosowaniu odnowionego i prostego w obsłudze interfejsu operatora system ten umożliwia ustawianie większej liczby parametrów za pomocą dodatkowych elementów uruchamiających, co z kolei zwiększa skuteczność i wydajność tego „pakietu komunikacji między operatorem a ciągnikiem” i znacząco zmniejsza zmęczenie operatora – tłumaczy Dan Stuart.

Pakiet oświetlenia może teraz obejmować nawet 16 lamp LED. Zarówno światła robocze, jak i drogowe mają okrągły kształt, a wewnętrzne, przednie reflektory robocze wyposażono w specjalne soczewki długodystansowe. Standardowy pakiet oświetlenia zawiera 12 umieszczonych na kabinie świateł roboczych LED (sześć w przedniej części dachu, kolejne sześć z tyłu dachu) oraz dwa dodatkowe halogenowe reflektory robocze w masce silnika.

- Wydajna eksploatacja ciągnika polega na wykonywaniu wszystkich prac jak najskuteczniej, najłatwiej i najszybciej. Właśnie dlatego nasi inżynierowie wprowadzili dalsze udoskonalenia zaczepów w ramie drabinowej podwozia – mówi Dan Stuart. – Dzięki zwiększeniu szerokości do 360 mm rama przesuwna z wkładką zaczepu holowniczego ma teraz szerszą konstrukcję. Umożliwia to łatwiejsze podłączanie wału napędowego do WOM. Ponadto nowe, pięciosworzniowe mocowanie zaczepu przyczepy w ramie drabinowej zwiększa bezpieczeństwo podczas transportu, a jednocześnie pozwala podnieść obciążenie pionowe w trzech najniższych punktach ramy przesuwnej z 2500 do 3500 kg w przypadku wkładek haka holowniczego czy nawet do 4000 kg w przypadku wkładek K80 – podsumowuje Stuart.