PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Mocna "czwórka"

Mocna "czwórka"

Seria T6 New Holland zadebiutowała w ubiegłym roku, wchodząc w miejsce popularnych ciągników T6000. W redakcyjnym teście sprawdziliśmy najmocniejszy model czterocylindrowy z tej serii - T6.160.



W skład nowej serii T6 wchodzi siedem modeli: od T6.120 po T6.175.

Oznakowanie modeli jednocześnie informuje o maksymalnej mocy generowanej przez silnik, łącznie z chwilowym jej przyrostem inicjowanym przez układ zarządzania mocą EPM (nie dotyczy to najmniejszego modelu T6.120).

Mniejsze maszyny tej serii wyposażono w jednostki 4-cylindrowe, większe - w 6-cylindrowe, przy czym wśród modeli dysponujących mocą maksymalną 150 i 160 KM można wybierać miedzy obydwoma wariantami: T6.150 i T6.160 to maszyny 4-cylindrowe; T6.155 i T6.165 - 6-cylindrowe. W teście Farmera postawiliśmy na sprawdzenie najmocniejszego 4-cylindrowca, a więc modelu T6.160 z przekładnią DualCommand i amortyzowaną przednią osią.

4 cylindry z SCR

Mając na myśli ciągniki z silnikami 4-cylindrowymi, jesteśmy przyzwyczajeni raczej do maszyn co najwyżej 120-130-konnych.

Dlatego w pierwszym kontakcie z New Hollandem odnosi się wrażenie, że jest to ciężki ciągnik 6-cylindrowy, tym bardziej że wysoka kultura pracy silnika w tym modelu może zmylić nawet dość wprawne ucho. Turbodoładowana jednostka napędowa ma pojemność skokową 4,48 l i jest zasilana układem paliwowym common rail. Generuje ona aż 163 KM chwilowej mocy maksymalnej i 676 Nm momentu obrotowego. Standardowa moc znamionowa to 131 KM.

Ciągnik, podobnie jak pozostałe maszyny z serii T6, wyposażono w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR, dzięki któremu spełniono wymóg normy emisji spalin Tier 4. Układ wraz z katalizatorem umieszczono z prawej strony tuż przed kabiną. O obecności SCR w ciągniku świadczy również niebieski korek wlewu płynu AdBlue, usytuowany tuż pod korkiem wlewu paliwa.

W trakcie letniego użytkowania testowanego ciągnika nie mieliśmy żadnych problemów z tytułu zastosowanego układu SCR i tankowania dodatkowego płynu.

Pełny zbiornik z AdBlue (37 l) bez problemu wystarczył do zużycia dwóch zbiorników z olejem napędowym (pojemność zbiornika to 175 l). Trzeba przy tym dodać, że większość prac wykonanych ciągnikiem nie wymagała wykorzystania jego pełnej mocy, a im mocniej obciążony silnik, tym zużycie dodatkowego płynu jest wyższe. Jednak spora rezerwa płynu w zbiorniku świadczy o tym, że powinien on wystarczyć na dwa zbiorniki ON także przy cięższych pracach.

Komfort na piątkę... z minusem

New Holland przyzwyczaił swoich klientów do bycia w czołówce maszyn o najnowocześniejszej stylistyce i od tej reguły nie odbiega również T6. Oprócz charakterystycznej maski z pionowymi panelami świateł, uwagę zwraca przede wszystkim duża, czterosłupkowa kabina. Wsiadam i faktycznie miejsca jest dużo. Nawet najbardziej rosłe osoby nie powinny mieć problemu z zajęciem wygodnej pozycji siedzącej za kierownicą. Kolejna czynność (myślę, że nie tylko w moim przypadku) - poszukuję miejsca na usadowienie telefonu.

Niestety, w kokpicie nie ma żadnych zagłębień, a takie bardzo by się przydały na podręczne drobiazgi (nie wspominając już o popielniczce dla palaczy). Dopiero po złożeniu oparcia fotela pasażera kierowca ma do dyspozycji trochę płaskiej przestrzeni z wnękami na kubek/butelkę. Dalej jest już tylko lepiej. Standardowy fotel kierowcy jest amortyzowany pneumatycznie i ma szereg regulacji, w tym m.in. wysokości i wysunięcia siedziska, położenia podłokietników, ustawienia odcinka lędźwiowego, częściowego obrotu, a także pozycję "pływającą".



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Mateusz 2013-12-27 13:14:13
    Ale mi to wielka recenzja tesu . Oceniam na 2+

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.235.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Array